Salladsbaren Oliven ville öka antalet lunchmöten och företagskunder. Samt få Oliven till att bli det naturliga valet av lunch och en bra start på ditt lunchmöte.
Det finns många studier som visar att ett lunchmöte är ett smart och bra sätt att möta sina kunder på. Vår strategi var att hylla och rikta fokus på lunchmötet och att rätt mat kan förhöja det. Att få kunden att förstå vilken kraft ett lunchmöte kan ge om den används på rätt sätt. Det tycker vi är värt att hylla!
Vi skapade kampanjen ”Länge leve lunchmötet” som gick ut på stortavlor, i annonser, via utskick och en kampanjsida där företag kunde göra större beställningar. Vi valde därefter ut strategiska platser där många företag är placerade och med en gerillaaktivitet hyllade vi lunchmötet på bästa sätt. Med en gospelkör förstås. Aktiviteten dokumenterades och spreds på sociala medier. Resultatet blev en viral spridning och kampanjen ökade antalet återkommande beställningar av företagsluncher.